Distilasyon.com

7 Ocak 2015 Çarşamba

Neden İmbik Yapımı Hakkında Makale Yazmıyorum?


Arkadaşlar, profesörlük bir alanda geniş kapsamlı bilgi sahibi olmaktır. Ben damıtım yapacağım diyorsanız sizin odaklanmanız gereken şey distilasyon olmalıdır. Her ikisi içinde çalışmaya başlamadan önce ön hazırlık yapılmalıdır. Karambol olarak bu işle kalkışmak sizi hüsrana uğratır.

18 yaşına geldiğinizde ehliyet alacaksınız. Ehliyet almanız için gerekenleri karşılıyorsunuz, siciliniz düzgün, hastalığınız yok vb... ve yeterlilik sınılarına girersiniz. Motor, sağlık, trafik gibi konulardan. Pratik bilgilerini alırsınız ama işin birde direksiyona geçme kısmı vardır. Gaza basarken debriyajdan ayağınızı yavaştan kaldırmak gibi. Soğuk havalarda el frenini çekmek yerine ikinci viteste tutmak gibi. Bu soğuk havalarda birde tüyo verdim size :) Nihayetinde bine bine öğrenirsiniz.

Kimse size kullandığınız arabayı kendinizin yapması gibi bir yük yükleyemez. Sizde zaten motoru şöyle yapayım. Hidrolik presleri balataya bağlayayım diye gereksiz bir araştırmanın içine girmezsiniz. Gücünüz yettiği ölçüde bir araç alır binersiniz.

Etrafta o kadar çok gelişi güzel yapılmış makine var ki. Üzgünüm ama gerçekten çok ilkeller. İlkel olabilir ama işin içine birde sağlığa zararlı olanları var. Çoğu bilinçsizce yapılıyor. Olmuyor, olmuyor, olmuyor. Sizinle distilasyon konusunda 18 makale paylaştım ama daha yazacak onlarca şey daha var. Ehliyet verirken arabanın pistonlarını tornada işletmiyorlar sonuçta. Kaleme alınacak olursa damıtım düzenekleri onlarca sayfa makale çıkar.

Sizden istediğim teknik adam değilseniz bu işlere kalkışıp kafanızı bu işe odaklamak yerine distilasyon kısmında harikalar yaratmanız. Bir soru gelse ve açıklamaya başlasak inanın bu çok uzun bir süreç olur ve vakit alır.  Ve lütfen bana benim makine var şunu söyle bağlasam nasıl olur gibisinden sorular sormayınız. 

Distilasyon gerçekten kapsamlı bir konu ve hem ona kafa yor hem ona kafa yor derken başladığınız işte performans düşüklüğü tecrübeyle sabit. Nerede yanlış yapıyorum kısmının da sistemim mi yanlış acaba dediğiniz zaman işiniz biter. Git sanayiye onu yaptır. Parçayı on değişik yerden topla şunu şurdan al bunu buradan bul olmaz. Bu uzun bir sürece tekabül eder. Zaten fermantasyon bir hafta sonra tamamlanıyor. Makine geliyor birde onu bekle.

Ya birde yaptığınız yeni sisteminizde randıman vermezse üzülürsünüz boşuna. Aylar ayları kovalar bir türlü işin içinden çıkmazsınız. Ürün çıkmaz değil bir türlü tam verimiyle ürün elde edemedik diye canınız sıkılır.

Geleneksel sistem yaparsınız, kolonlu sistemde damıtılan bir içkiyi onda dağıtmaya başlarsınız yorulursunuz. Kısacası arafta kalırsınız. Gücünüz yettiği ölçüde kendinize bir imbik tedarik ediniz.

Biraz size bu konuda aydınlatayım isterseniz. Benim asıl uzmanlık alanım imbik tasarımı yapmak. Profesyonel mesleğim değil ama bu iş üzerine uzun bir süredir kafa yoruluyorum. Şu ana kadar bir çok yatırım yaparak bir çok çeşitli kombinasyonları denedim. Hangi noktadayım derseniz,

  • Tasarımını yaptığım imbik ile tüm distile içkileri damıtabiliyorsunuz, 
  • Distile içkiler dışında bira yapımında da soğutma işlemlerini gerçekleştirebiliyorsunuz.
  • Distilasyon yoluyla elde edilen uçucu yağların teminini edebiliyorsunuz.
  • Tek seferde Abv 96 ya kadar alkol alabiliyorum,
  • Yer kaplamıyor işi bitince parçalarına ayrılarak istiflenebiliyor, 
  • Kazan problemi çekmiyorum istediğim ölçüde kazan bularak bunlara imbiğimi inşa edebiliyorum, 
  • Kazanlarda ısıtma için elektrikli ısıtıcılar kullanabiliyorum, 
  • Abv mü hassas bir şekilde damıtım anında görebiliyorum,
  • Elektrikli ısıtıcımın gücünü istediğim şekilde ayarlayabiliyorum gücünü açıp azaltabiliyorum,
  • Sistem elektriğimi bir panodan kontrol ediyorum,
  • Endüstriyel soğutma sistemleri kullanarak soğutma işlemini iki litre su ile bitirebiliyorum,
  • Sirkülasyon sağlayacak olabildiğince sesiz ve güçlü motorlar kullanıyorum,
  • Sirkülasyon sistemimde sistem içine suyu bir defa şarj etmeniz durumunda sistem içine şarj ettiğiniz suyu çıkarmadığınız sürece dışarıda su probleminiz kalmıyor, kapalı devre soğutma suyuna sahip olabiliyorsunuz.
  • Mayşe kaynadığında radyatör ve motor otomasyon ile yönlendirilip kendisi otamatik çalışıyor,
  • Alkol bittiğinde veya başladığında görsel yada işitsel anlamda uyarı vererek yönlendirilebiliyorum,
  • Damıtımda alkolün bitmesi halinde sistem kendi kendini kapatıyor, başında beklemiyorsunuz,

Bilmem anlatabildim mi bunların hepsini tek tek tek anlatmamı beklemeyin. Bunlar ayrı ayrı kulvarlar. Site amacından uzaklaşır dostlarım. İmbik ile uğraşmayın tedarik edinin derim. Tüm bu bilgi kirliliğinin içinde distilasyonudu, imbikti iki farklı kulvarda boğulmanızı istemem. Tabi tercih sizin.



Bol Şanş...
Saygılarımla...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder