Distilasyon.com

21 Aralık 2014 Pazar

Rakı Yapımına Yeni Başlayanlar, Başlamayı Düşünenler



İçki kültürü yüzlerce yıl önceye dayanan bir süreçten günümüze kadar gelmiştir. Yaşam suyu olarak adlandırılan alkol yüzlerce medeniyetin içinde yerini almıştır. Alkolde vergilerden hayıflanan sadece Türk Milleti değildir. Amerikan tarihinde ilk vergi içkilerden alınmaya başlanmıştır. Ve günümüz Amerika'sını inşaa eden büyük bir araç olmuştur içkiler. Biliyorum ki vatandaşlık bilincinde olan siz değerli okuyucularım Türkiye'nin de muasır medeniyet seviyende olmasını isteriz. Bu yüzden kendi içkinizi damıtmayı vergilerden kaçmak için diye değerlendirmeyeceğinizi de biliyorum. Eğer ince hesaplar için bu işe girecekseniz Tekelden alıp sağlığınızı tehlikeye atmamanızı daha önce belirtmiştim. 

Kendi içkilerimizi üretme fikri şu olmalıdır, Kemal Atatürk'ün hayat felsefelerimden biri olan bir sözünde; 'Çalışmadan, yorulmadan, üretmeden yaşamak isteyen milletler, önce haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonrada istiklallerini kaybetmeye mahkumdur' der, bende bu işe bu duygular ile başlamıştım. Kendi içeceği içkiyi kendisinin canla, başla, aşkla çalışarak üretmesi ve bunu başarmanın verdiği mutluluk ve keyif için üretmelidir insan. Çalışmak, fikir üretmek, araştırmak, sonuçlar elde etmek herkesin yapabileceği işler değildir. Gerçekten kapsamlı bir alanda uzun bir süreçte bilgi toplamak, toplanılan bu bilgileri derlemek, malzeme temini, denemeler, hatalar tespit etme, hataların üstesinden gelme, hedefe ulaşma zahmetli ve zaman alır. 

Her defasında kendi içeceği diyorum buradan da şunu bilmenizi isterim ki üretim yapıp satamazsınız. Bu ister alkol olsun ister salça olsun satamazsınız. Salça üretiyorsunuz diyelim belirli şartları yerine getirmeniz; ortamın ph değerleri, sterilazsyonu, sıcaklığı vb. ortamları sağlamanız gerekir. Bu ortamları sağlamanız için yeteri yeterlilikte teknik eleman çalıştırmanız gerekir gıda mühendisi gibi. Fabrikada oluşabilecek en küçük mikrop insan vücudunda ciddi  hastalıklara yol açabilir. Fabrikasyon üretim yapmak için belirli yasal şartları yerine getirmemiz gerekir. Anneciğimiz domates alır kendi ailesine yetecek kadar salça yapar. Bilir mi ph, sıcaklık, bakteri. pek işin kimyasını anlamasa da tecrübeyle bulmuştur işin eğrisini doğrusunu aşkla yapar elleriyle. O salçayı da fabrikasyon bulamazsın bir yerde. Ama satma işine geldik mi olmaz. Yasal değildir. Para kazanılacağı için (ele gideceği için) aşkla yapılmaz artık. İşin içinde aşk yoksa güzelde olmaz. Kendi içkimizi yapacağız dedik ya kendimize yetecek kadar, aşk ile yapacak kadar üreteceğiz. 

Yaptığımız damıtma düzenekleri de zaten amatör üretim için kullanılan sistemlerdir. İsteseniz de fabrikasyon üretim yapmaya yeterli değillerdir. Amatör düzeyde doğru sistemler kullanılırsa (damıtma imbikleri makalemde açıklamıştım) ekonomik yeterlilik en üst seviyede olacaktır. 

Değinilmesi gereken en önemli olaylardan birisi de mini çapta bir laboratuvar şartlarını yerine getirmenizdir. Amatör seviyede tam verimlilikte çalışmak için malzemeleriniz, ekipmanınız tam olmalıdır. Örneğin Ph kağıdınız olmadan mayşe hazırlamaktan , mezür olmadan hesaplama yapmaktan, piset olmadan seyretme yapmaktan, vb,... söz edemeyiz. Belki her biri ucuz gibi görünür ama toplamda yekün teşkil ederler. Bu yüzden bunları aklınızdan çıkartmayın. Hesabınızı ona göre ayarlamanız gerekiyor. 

Damıtma düzeneklerine gelince, pahalı ekipmanlardır. Bilinçsiz bir çok damıtma makinesi görmeye devam ediyorum. Lütfen benim düzeneğimde nasıl değişiklikler yapayım gibi sorular ile gelmeyin. Terzi on kere ölçer bir kerede keser. Ön araştırması aylarca süren daha sonra da müşteri taleplerine göre yeniden tasarlanan en maksimum seviyede çalışan ürünleri damıtma imbikleri makalemden temin edebilirsiniz. Şunu idrak etmenizi istiyorum değerli dostlarım. Herkes her şeyi bilemez, bilmek zorunda değildir, ve kendilerini de her alanda kanıtlamak zorunda değildir. Ulaşım bir problem ise bu problemin çözümü bir vasıta almaktan geçer. Kalkıp araba silindiri üretmeye çalışmayız öyle değil mi? Araba toplamayız yani. Odaklanmanız gereken içki üretmek, tecrübelere dayanarak hatalara odaklanarak nihai hedefe yürümekken bilinçsiz damıtım ekipmanları ile onlarca ay bazende onlarca yıl yanlış damıtım yaparak onlarca farklı yöntem deneyip hala istediği hedefi tutturamayan danışanlar tecrübe ile sabit. Damıtma düzeneğinizde yapacağınız her ufak çaplı değişiklik size onlarca liraya mal olacak bunu aklınızdan çıkartmayın yüzlerce, binlerce lira harcayıp ya mahoş bir tat alıyorum önüne bir türlü geçemedim diyerek sisteminizi değiştirirken eski sisteminizi hurdaya ayırmayın. Onlarca aylık hatalı yanlış denemelerinizi, enerji ve vakit kaybını da göz gönünde bulundurun. Bazen bilinç altımız kendi malını övüyor diyebiliriz, eğer piyasada daha kapsamlı daha kaliteli ürünler üretilmiş ise onları tercih edin. Bu bloğun birçok bilinçsiz damıtıcının aydınlatması ve yeni başlayanlara yol göstermesi için kurulduğunu daha önce söylemiştik. 

Bu bilgiler ışığında yaptığınız her işi bilinçli olarak yapmaya gayret etmeye çalışın dostlarım. Birisi size başta damıtımda başta gelen bir bardağı atın diyorsa bunu sorgulayın. Adam 9 litre damıtıyor bir bardak atıyor sizin 50 litreniz varsa ne yapacaksınız? Adam size 9 litre kazanım var bir bardak döktüm demiyor. Demek ki neymiş bu iş gelişi güzel olacak bir şey değildir. Söz konusu olan şey sizin sağlığınızdır. Her bilgiye itimat etmeyin. 

Diğer bir konu damıtım meselesi ciddi bir sabır gerektirir. Fermantasyon maksimum 7 gün demiştik, mayşenizi damıtıma geçtiniz damıtma yapıyorsunuz benim sistemlerim de 19 litre 4 saatte damıtılıyor. Suma alıp anasonda bekletiyorsunuz. Sonra tekrar damıtım. Başta eğlenceli gelebilir ama çalışıyorsunuz sadece hafta sonlarınız var bir gününüz heba olabilicek. Ailenize, çocuklarınza, dostlarınıza, kendinize ayıracağınız zamanı damıtma ile geçireceksiniz belki. Damıtma yaparken bir yandan haftaya yapacağınız damıtıma hazırlanacaksınız. Malzeme temin edeceksiniz eksiksiz olması gerekiyor. Eviniz dar onca alet edevat, malzeme derken he her her yere giderecek eşiniz bu durumda ilk başlarda göz yumsa da ilerde dominat olmaya başlayacaktır. Anason alacaksınız toplu taşımaya bindiniz insanlar rahatsız olacak. Damıtım yaptınız evinizi içi kokacak. Bunlar şevkinizi kırmak değil yol haritanızı belirlemekte size yardımcı olacaktır. Bazen sayfalarda gördüğüm şey basit bir formül hadi oldu bitti yönünde ama bunu doğru bulmuyorum. Bilinçlendirmek çok daha mantıklı ve kendimi de insanların sağlığı konusunda bilinçlendirmeye karşı sorumlu hissediyorum. Bu yüzden bunları tekrar düşünün. Olmadı ne yapıyoruz? Tekelden alıp keyfimize bakıyoruz hehehe :)  

Yazımızı daha fazla uzatmak istemiyorum. Ama yine de ben iyi bir Moonshiner olacağım diyorsan aramıza hoş geldin dostum! Makalelerimi dikkatle takip etmeni öneririm. 



Bol Şanş...
Saygılarımla...



1 yorum:

  1. Sevgili Ahmet bey.
    Samami paylaşımlarınızla bizleri kendinize hayran bırakıyorsunuz. Çok teşekkür ederiz bu güzel paylaşımlarınıza. Sağ olun var olun

    YanıtlaSil